28 December 2014

Anak Terkunci Dalam Kereta, Ibu Enggan Pecahkan Cermin Kereta Sehingga Diberi RM200

-- --


KOTA KINABALU - Ibu kepada seorang anak yang terkunci dalam kereta, enggan memecahkan cermin keretanya sehingga diberikan RM200.

Menurut saksi, wanita terbabit meninggalkan anaknya yang dipercayai berusia 7 atau 8 tahun di dalam kereta sementara dia dan anak perempuannya yang berusia 5 tahun pergi ke sebuah restoran berhampiran di Bandaran Berjaya pada tengahari tadi.

“Saya sedang makan di dalam restoran dan ternampak wanita itu keluar. Selepas seketika, saya ternampak dia kembali dan cuba membuka pintu keretanya tetapi gagal,” kata saksi yang hanya ingin dikenali sebagai Hiew.

Orang ramai yang berkerumun di tempat kejadian menasihatkan agar wanita itu membenarkan mereka memecahkan tingkap keretanya untuk mendapatkan anaknya tidur dalam kereta yang enjinnya masih hidup.

Namun wanita itu enggan membenarkan mereka memecahkan cermin keretanya.

Bagaimanapun, setelah diberi RM200 oleh dua orang lelaki, barulah dia membenarkan mereka memecahkan cermin keretanya.

Budak lelaki yang terjaga dari tidurnya kerana keadaan yang bising di luar kereta itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Seorang pegawai perubatan yang kebetulan tidak bertugas pada ketika itu memeriksa keadaan mangsa sementara menunggu pihak perubatan sampai ke tempat kejadian. - MYMEDIAHUB